Kun intuitiivisuus katkaisee erityisherkän kierrokset

Istun keittiössä, kuuma ja höyryävä kahvi vaahdotetulla kauramaidolla edessä. Olen yksin kotona, ja mieli teki kuunnella lempibiisejä heti aamusta. Tanssin samalla kun touhusin aamupalaa. Meidän vanhuskoira katsoi mua ja mua huvitti. Miksi oon niin levoton? Mitä tapahtuu?

Erityisherkän ihmisen tunteiden ja alitajunnan virta voi vallata

Mutta on mulla ollu melkoinen kesäkin. Samaan aikaan ihana ja antoisa, mutta myös koetteleva. Mun erityisherkkyyttä koeteltiin tänä kesänä erityisesti. En oo oikein päässyt edes perille miksi, mutta luotan että se selviää, jos sen on tarkoitus selvitä. 

Paljon oon pohtinut asioita ja pyöritellyt erilaisia tunteita kesän aikana. Välillä jopa liiaksi asti. Ja haluan heti alkuun muistuttaa itseä siitä, että myös todellakin niitä ilon ja onnen tunteita!<3 Joka tapauksessa, tää kaikki on tuonut mun elämään jopa levottomuutta, enemmän kuin normaalisti. 

Mikä on vaikuttanut mun yöuniin ja ehkä olen saattanut olla välillä vähän ärtyneempikin mitä yleensä. Ainakin eilen. Mutta kai kaikella on aikansa ja paikkansa. Onneksi tunnen hyvin myös sen sisimmässä pörräävän hyvän koko ajan ja onneksi lähellä on ihmisiä, joille voin olla täysin oma itseni.

On mun elämässä myös tapahtumassa isoja asioita, kaikki muuttuu elokuun alusta, kun hyppään yrittäjyyteen eri tavalla, ja tytärkin aloittaa koulun. Nekin on tällaiselle erityisherkälle asioita, jotka vaatii sopeutumista ja sulattelemista. Samaan aikaan oon aivan supertäpinöissäni, ja silti sisäinen lapsi huutelee aivan omiaan ja kaipaa aivan eri tavalla huomiota kuin pitkään aikaan. Ja onhan nyt myös venuksen aika ja karmalliset meiningit ihmissuhteissa, mikä luo mielenkiintoisia aikoja tähän lisäksi vielä.

Intuitiivisuutta, tarot-kortteja ja hetki itselle

Noh, kesällähän ollaan aika tiiviisti perheen kanssa tai muuten ollaan menossa enemmän joka paikassa, niin mulla ainakin sillon meinaa jäädä semmonen syvällisempi itsensä kuuntelu vähän jalkoihin. Oon tehnyt myös sitä, mutta tänä aamuna mulla oli pitkästä aikaa rauhallinen aamu pelkästään vain itseni kanssa, ja tarot-kortithan ne heti sieltä kutsuivat.

Ihana aamu.<3 Ja ihanat kortit, mulla on taas aivan erilainen olo. Oon kyllä myös kesän aikana esimerkiksi vastaanottanut energiahoitoa ja käynyt ihanassa rumpurentoutuksessa sekä rauhoittunut luonnon äärellä, mutta mulle tekee aivan erilailla hyvää, kun syvennyn itse itseni äärelle just vaikkapa korttien ja kirjoittelun kanssa. 

Nostin kortit mun korkeimmaksi parhaaksi tähän hetkeen, ja mulle nousi sanat hiljaisuus, seikkailu ja muutos. Nämä kortit vastaa perinteisissä taroteissa kortteja maljojen 4, lanttien lähetti sekä kohtalonpyörä. Hauska sattuma muuten on, että kun oon nostellut itselle kortteja viimeksi kesäkuussa 12.6, mulle nousi silloinkin sama muutos-kortti. Sehän onkin ison arcanan kortti ja koskettaa jotain isompaa elämän osa-aluetta.

Päällimmäisenä mulle korteista jäi mieleen seuraava:

 

Vain itsestä löydän totuuteni. Vain itsestä löydän tarpeeni. Ne tarpeet, mitä tunteideni taustalla on. Muuten lähden herkästi tunteiden vietäväksi, muiden totuuksien mukaan eläväksi. Hiljentymällä kuulen itseni, vahvistan rajojani, elän tunteideni kanssa harmoniassa. Silloin tunteiden virta on tyyneempi, minä olen tyyneempi. Olen aina perillä.

Oshon sanat kolahti myös tähän kohti:

"Kun halut ei hämärrä mieltä, löydämme sisimmän olemuksemme. Se on matkaa sisimpään, matkaa, missä ei olla menossa minnekään, vaan sitä ettei suuntaudu ainoastaan ulospäin."

Tän rauhallisuuden myötä, lähden hetkeksi työntämään sormet multaan ja maadoittumaan puutarhahommiin. Miettimään elämän ihmeellisyyksiä, ihastelemaan luonnon kasvua ja runsautta. Miettimään tätä pienen ihmisen matkaa suuressa maailmassa. Mistä tuli mieleeni vielä yksi asia, jonka haluan painaa syvälle sydämeeni, ja toivon että se auttaa myös sua:

Matka on uskallusta kulkea kohti tuntematonta ilman karttaa tai opasta. - Osho 

Ainoastaan sen kauttahan me kasvamme, ottamalla vastaan tuntemattoman tarjoaman haasteen. Mukavaa ja ihmeellistä elämää sullekin sinne. Ihana palata purkamaan tätä latausta ensviikolla töihin, ah! 

Ja PS! Jos sua kutsuu energian luenta esimerkiksi korttien muodossa, mulle saa laittaa viestiä. Mielellään autan selkeyttämään sunkin ajatuksia. Tiiän oman polkuni kautta, että on tosi tärkeää päästä välillä puhumaan ja selkeyttämään oman henkisen polkunsa juttuja. Luennat ei oo mulla virallisissa palveluissa, mutta oon tehnyt niitä aina välillä. 

Kuullaan!<3

Ihmetellen, Johanna

Kommentit

Suositut tekstit

Instagram