Minkälaista valotyötä sisäinen- ja henkinentyö on?

Oon aikonut kirjoittaa monena päivänä valotyöstä ja valoalttarista, mikä tuli varjoalttarin jälkeen, mutta pakko myöntää, että oli yllättävän iso haaste nähdä itsessä se kaikki "valo", mikä työskentelyyn kuului. Jos varjoalttarin kanssa työskentely kuulostaa oudolta, voit lukea siitä täältä. Muutama muukin aiempi kirjoitukseni kertoo, miten varjoalttarin kanssa sujui. Valoalttariin kuului samalla tavalla, kuin varjoalttariinkin, yhdeksän hyvää piirrettä, joiden äärellä pysähtyy tunnustelemaan miten se näkyy itsessä ja omassa elämässä. 

Tunne hyvä itsessäsi

Väitän, että olen aika valoisa ja optimistinen ihminen, ja näen usein asioiden valoisan puolen, mutta kuinka haastavaa se oli nähdä, tai oikeastaan tuntea itsessään. Huomasin hyvin pian alun jälkeen, että valoalttarin kanssa työskentely oli minulle suorittamista ja "juosten tehtyä". Vähän kuin tyylillä "joo joo, on tämä nähty". Pääsin onneksi avaamaan asiaa Ankin kanssa, joka tästä koko rituaalista alun perin minulle kertoi ja sainkin uutta näkökulmaa lähestyä asiaa. 

Opettelin tuntemaan nuo hyvät piirteet itsessä sen sijaan, että koetin vain saada aikaiseksi jonkin muiston, missä näin itseni tietynlaisena. Aluksi mulla auttoi kyllä se, että sain tunteesta kiinni jonkin muiston kautta. Kirjoitin muistot ylös, ja muistelin, miltä minusta tuntui nuissa muistoissa. Näin pääsin kiinni tunteeseen, joka minussa tuntui sen tietyn piirteen äärellä. 

Ja kuinka iso ero olikaan sillä, että pintapuolisesti yritin olla hyvän muiston äärellä, verrattuna siihen, että todella tunsin kehossani sen tunteen, mikä liittyi tiettyyn piirteeseen. Vaikka ajatuksen voima on uskomaton, yhtä tärkeää on, että yhtä tärkeää on tuntea ajatuksensa todeksi. Oon tiennyt sen kauan, ja mun onkin helppo saada tunteesta kiinni silloin, jos siihen liittyy jokin, hmmm, ulkopuolinen, jokin olosuhde... esimerkiksi kiitollisuus rakkaasta ihmisestä tai kauniista horisonttimaisemasta. Mutta selvästi en ollut pysähtynyt sen äärelle, mitä se hyvä on minussa itsessäni.

Usko hyvään itsessäsi

Voin kertoa, että ensimmäisen kerran kun pääsin kunnolla valoalttarin ytimeen kiinni, olo oli melko herkistynyt. Minä todella tunsin ne hyvät piirteet itsessäni ja sitä kautta myös uskoin oikeasti, että minä olen yhtä kuin nuo piirteet. Minussa on nuo piirteet, vaikka alkuun olikin hankaluuksia nähdä niitä itsessä, tai paremminkin - tuntea itsessä.

Mun valoalttarin piirteet oli tällä kertaa luottamus (usko), viisaus, luottamus (onnistuminen), ilo (keveys), rauha (hyväksyminen), luomisvoima (visualisointitaidot), rakkaus (lempeys) sekä oma voima (juurtuminen). Tätä kirjoittaessa olen jo pidemmällä alttarin kanssa, ja voi että mulla on iloisia uutisia! Niistä myöhemmin!

Muuten, jos kamppailet samankaltaisten asioiden kanssa, käy tutustumassa kotisivuihini, joissa on myös tietoa henkiseen hyvinvointiin.


Kiitollisin energioin, Johanna


Kommentit

Suositut tekstit

Instagram